Καλώς ήρθατε στην OSHOLAND

Η Osholand είναι ένας Τόπος που εκφράζει το Όραμα του Όσσο για τον καινούργιο άνθρωπο και την καινούργια ανθρωπότητα. Η χώρα του homo novus. « Ο παλιός άνθρωπος πεθαίνει, και δεν υπάρχει λόγος να τον βοηθήσουμε να επιβιώσει πλέον. Ο παλιός άνθρωπος είναι ετοιμοθάνατος: μην θρηνείς γι΄αυτόν, βοήθησέ τον να πεθάνει. Γιατί μόνο με τον θάνατο τού παλιού μπορεί να γεννηθεί ο καινούργιος. Η παύση του παλιού αποτελεί την αρχή τού καινούργιου.
Ο άνθρωπος έχει ζήσει έως τώρα όχι αληθινά, όχι αυθεντικά΄ ο άνθρωπος έχει ζήσει πολύ ψεύτικη ζωή. Ο άνθρωπος έχει ζήσει με μεγάλη παθολογία, ο άνθρωπος έχει ζήσει με μεγάλη αρρώστια. Και δεν υπάρχει λόγος να ζούμε με αυτή την παθολογία΄ μπορούμε να βγούμε από τη φυλακή, γιατί τη φυλακή τη φτιάξαμε με τα ίδια μας τα χέρια. Βρισκόμαστε μέσα στη φυλακή επειδή έχουμε αποφασίσει να βρισκόμαστε μέσα στη φυλακή γιατί έχουμε πιστέψει ότι η φυλακή δεν είναι φυλακή αλλά σπίτι μας».

Το μήνυμα του Όσσο προς την ανθρωπότητα είναι: « φτάνει πια. Αφυπνίσου! Δες τι έχει κάνει ο άνθρωπος στον ίδιο τον άνθρωπο. Μέσα σε τρεις χιλιάδες χρόνια ο άνθρωπος έχει κάνει πέντε χιλιάδες πολέμους. Δεν μπορείς να την πεις υγιή αυτή την ανθρωπότητα. Και μόνο καμιά φορά εδώ κι εκεί άνθισε κάποιος Βούδδας. Αν μόνο καμιά φορά δίνει μέσα στον κήπο λουλούδια κάποιο φυτό, και κατά τα άλλα, όλος ο κήπος μένει δίχως λουλούδια, θα τον πεις κήπο αυτόν; Κάτι πολύ βασικό έχει πάει στραβά. Κάθε άνθρωπος γεννιέται για να γίνει Βούδδας: τίποτε λιγότερο από τούτο δεν πρόκειται να σε ικανοποιήσει».
Γίνε και εσύ πολίτης της Osholand και ενσάρκωσε το μήνυμα της Πνευματικής Αφύπνισης.

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012

Η ΧΗΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΩ !



1 Μαρτίου 1981

Πρώτη Ερώτηση

OSHO, Είναι  η χήνα πραγματικά έξω;

Anand Bhavo, η χήνα δεν ήταν ποτέ μέσα, η χήνα ήταν πάντα έξω. Πρόκειται για ένα Ζεν
  κοάν. Πρώτα θα πρέπει να κατανοήσεις  την έννοια του Ζεν και το νόημα του κοάν.
Το Ζεν δεν είναι θρησκεία, δεν είναι δόγμα, δεν είναι μια πίστη, το Ζεν δεν είναι καν μια αναζήτηση, μια  έρευνα.  Είναι μη-φιλοσοφικό. Η βάση της  προσέγγισης  Ζεν είναι ότι όλα είναι όπως θα έπρεπε να είναι, τίποτα δεν λείπει. Αυτή τη στιγμή  τα πάντα είναι τέλεια . Ο στόχος δεν είναι κάπου αλλού, είναι εδώ, είναι τώρα. Τα αύριο δεν υπάρχουν. Αυτή η στιγμή είναι η μόνη πραγματικότητα. Ως εκ τούτου, στο Ζεν δεν υπάρχει
καμία διάκριση μεταξύ των μεθόδων και των στόχων.
Όλες οι φιλοσοφίες του κόσμου και όλες οι θρησκείες του κόσμου δημιουργούν δυαδικότητα.Μπορεί να μιλούν για μη-δυαδικότητα, αλλά ουσιαστικά δημιουργούν μια διχασμένη προσωπικότητα στον άνθρωπο. Αυτή υπήρξε η μεγαλύτερη καταστροφή που έπληξε την ανθρωπότητα:  όλοι οι  δραστήριοι καλοθελητές (do-gooders) έχουν δημιουργήσει ένα  σχιζοφρενή τύπο ανθρώπου. Όταν χωρίζεις την πραγματικότητα σε μέσα και στόχους , χωρίζεις  και τον ίδιο τον άνθρωπο. Η συνείδησή  ​​του διχάζεται. Ζει εδώ, αλλά δεν είναι πραγματικά εδώ. Είναι πάντα εκεί, κάπου αλλού. Πάντα ψάχνει, είναι  πάντα σε έρευνα.  Ποτέ δεν ζει, ποτέ δεν Είναι, πάντα κάνει.   Γίνεται πλουσιότερος, ισχυρότερος,
πνευματικότερος, ιερότερος, αγιότερος - πάντα όλο και περισσότερο. Και αυτή η συνεχής λαχτάρα  για περισσότερο  δημιουργεί την έντασή του, την αγχώδη του κατάσταση και εν τω μεταξύ χάνει όλα αυτά που προσφέρονται  από την ύπαρξη.
Τον ενδιαφέρει το  μακριά και ο Θεός είναι κοντά... Τα μάτια του επικεντρώνονται  στ’αστέρια και ο Θεός είναι μέσα του... Ως εκ τούτου, το πιο βασικό πράγμα  να καταλάβετε για το Ζεν είναι: Η χήνα δεν ήταν ποτέ μέσα . Επιτρέψτε μου να σας πω την ιστορία, πώς ξεκίνησε αυτό το κοάν:
Ένας μεγάλος  ακαδημαϊκός φιλόσοφος, ο  Riko, ρώτησε κάποτε τον παράξενο Zen Δάσκαλο Νάνσεν, να του εξηγήσει το παλιό κοάν της χήνας στη φιάλη.

"Αν ένας άνθρωπος βάζει ένα χηνάκι σε ένα μπουκάλι»,
είπε ο Riko, "και το ταΐζει  έως ότου να αναπτυχθεί πλήρως, πώς μπορεί να βγάλει  τη χήνα χωρίς να τη σκοτώσει ή  να σπάσει το μπουκάλι; "
Ο Νάνσεν χτύπησε τα χέρια του και φώναξε, "Riko!"
"Ναι, Κύριε," είπε ο αξιωματούχος ξαφνιασμένος.
«Δες,» είπε ο Νάνσεν, «η χήνα είναι έξω!"

Είναι μόνο ζήτημα συνειδητοποίησης, είναι μόνο θέμα εγρήγορσης,  αφύπνισης . Η χήνα είναι στο μπουκάλι, εάν ονειρεύεσαι . Η χήνα δεν ήταν  ποτέ στο μπουκάλι, αν είσαι ξύπνιος. Και στο όνειρο δεν υπάρχει κανένας τρόπος να βγάλεις  τη χήνα από το μπουκάλι. Είτε η χήνα θα πεθάνει  ή το μπουκάλι θα πρέπει να σπάσει, και οι δύο εναλλακτικές λύσεις
δεν επιτρέπονται: δεν πρέπει  ούτε το μπουκάλι να σπάσει ούτε τη χήνα να θανατωθεί. Τώρα, μια πλήρως αναπτυγμένη  χήνα σε ένα μικρό μπουκάλι ... πώς μπορείς να την βγάλεις  έξω; Αυτό ονομάζεται κοάν.  Ένα κοάν δεν είναι ένα συνηθισμένο αίνιγμα. Δεν είναι ένας γρίφος επειδή δεν μπορεί να λυθεί. Αίνιγμα είναι
εκείνο που μπορεί να λυθεί.  Απλά πρέπει να ψάξεις  για τη σωστή απάντηση. Μπορείς να τη βρεις - το μόνο που χρειάζεται είναι εξυπνάδα για να βρείς  την απάντηση , αλλά ένα αίνιγμα  δεν είναι  πραγματικά άλυτο.
Ένα κοάν είναι άλυτο. Δεν μπορείς  να το λύσες, μπορείς μόνο να το  να διαλύσεις. Και ο τρόπος για να το διαλύσεις είναι να αλλάξεις  το επίπεδο  της συνειδητότητάς σου  σας από το όνειρο στην  εγρήγορση. Στο όνειρο η χήνα είναι στο μπουκάλι και δεν υπάρχει τρόπος να τη βγάλεις  έξω, χωρίς να σπάσεις  το μπουκάλι ή να θανατώσεις  τη χήνα - στο όνειρο. Ως εκ τούτου, όσον αφορά το όνειρο ο γρίφος είναι άλυτος. Τίποτα δεν μπορεί να γίνει γι 'αυτό.
Αλλά υπάρχει μια διέξοδος - που δεν έχει τίποτα να κάνει με το αίνιγμα, να το θυμάσαι. Θα πρέπει να ξυπνήσεις. Αυτό δεν έχει να κάνει ούτε με το μπουκάλι ούτε με τη χήνα,. Εσύ πρέπει να ξυπνήσεις.  Έχει σχέση με Σένα. Αυτός είναι ο λόγος που ο Νάνσεν δεν απάντησε στην ερώτηση. Ο Νάνσεν δεν απάντησε. Αντ’ αυτού , χτύπησε δυνατά τα  χέρια του και φώναξε,"Riko!"
Τώρα, αυτό δεν αποτελεί απάντηση στο ερώτημα - αυτό δεν έχει να καθόλου να κάνει με το ζήτημα .
- Δεν έχει σχέση, αλλά το λύνει! Στην πραγματικότητα, το διαλύει. Τη στιγμή που φώναξε, "Riko!" ο λόγιος  ξαφνιασμένος απήντησε  «Ναι, Δάσκαλε» . Ολόκληρο το επίπεδο της συνειδητότητάς του άλλαξε με μια απλή στρατηγική.
Ένας Δάσκαλος δεν είναι ένας καθηγητής. Δεν σε διδάσκει,  επινοεί απλά μεθόδους για να σε  ξυπνήσει.  Αυτό χτύπημα είναι μια μέθοδος, που έφερε τον Riko στο παρόν. Και ήταν τόσο απροσδόκητο ... Όταν ζητάς την εξήγηση σε ένα τέτοιο  πνευματικό  κοάν δεν περιμένεις ότι ο Δάσκαλος θα σου απαντήσει  μ’ ένα δυνατό χτύπημα των χεριών και θα σου φωνάξει στη συνέχεια, "Riko!"  Ξαφνικά επανέρχεσαι από το παρελθόν, από το μέλλον. Ξαφνικά για μια στιγμή ξεχνάς το όλο πρόβλημα. Πού είναι το μπουκάλι και, που είναι η χήνα; Υπάρχει μόνο ο Δάσκαλος, σε μια παράξενη στάση, χειροκροτώντας και φωνάζοντας  Riko!  Ξαφνικά το όλο πρόβλημα διαλύεται. Βρίσκεσαι έξω από το  πρόβλημα, χωρίς καν να αντιληφθείς πως  βγήκες  έξω από αυτό. Έχεις γλιστρήσει  έξω από το πρόβλημα, όπως ένα φίδι γλιστράει έξω από το παλαιό δέρμα του. Για μια στιγμή ο χρόνος έχει σταματήσει. Για μια στιγμή το ρολόι έχει σταματήσει. Για μια στιγμή το μυαλό έχει σταματήσει. Για μια στιγμή δεν υπάρχει τίποτα.  Ο Δάσκαλος, ο ήχος του χειροκροτήματος , και μια ξαφνική αφύπνιση. Σε αυτή ακριβώς τη στιγμή ο Δάσκαλος λέει, «Δες! Δες, η χήνα είναι έξω!" Διαλύθηκε το πρόβλημα.
Ένα κοάν μπορεί μόνο να διαλυθεί , αλλά δεν μπορεί ποτέ να λυθεί.. Έτσι να θυμάσαι , ένα κοάν δεν είναι ένας γρίφος. Αλλά όταν οι άνθρωποι, οι οποίοι είναι συνηθισμένοι σε συνεχή σκέψη, λογική σκέψη, αρχίζουν τη μελέτη του Ζεν, παίρνουν εξ αρχής στραβό δρόμο. Το  Ζεν δεν μπορεί να μελετηθεί. Πρέπει να βιωθεί, να απορροφηθεί ..να αφομοιωθεί από ένα ζωντανό Δάσκαλο.. Πρόκειται για μια μετάδοση πέρα ​​από τις λέξεις, μετάδοση της φλόγας.  Η φλόγα είναι αόρατη. Τώρα, οποιοσδήποτε  παρακολούθησε   όλη  αυτή την κατάσταση –τον  Riko να κάνει μια ερώτηση, και τον Δάσκαλο να χτυπάει τα χέρια του  φωνάζοντας - δεν θα βρήκε  τίποτα το πολύ πνευματικό σε αυτήν , δεν θα βρήκε  καμιά  μεγάλη φιλοσοφία, μπορεί να έφυγε πολύ απογοητευμένος. Αλλά κάτι αποκαλύφθηκε -
κάτι που δεν είναι ορατό και δεν μπορεί ποτέ να είναι ορατό.
Αυτό συμβαίνει μόνο όταν η σιωπή του Δασκάλου διεισδύει τη σιωπή του μαθητή, όταν δύο σιωπές συναντηθούν και συγχωνευθούν. Τότε, ξαφνικά έρχεται η συνειδητοποίηση.

Ο Δάσκαλος έχει τα μάτια κι  ο μαθητής έχει τα μάτια, αλλά τα μάτια του  μαθητή είναι κλειστά. Ένα τέχνασμα  χρειάζεται, κάποια μέθοδος, έτσι ώστε ο μαθητής να μπορέσει να  ανοίξει τα μάτια του, χωρίς καμία δική του προσπάθεια.
Αν κάνει μια προσπάθεια θα χάσει το στόχο, γιατί  ποιος θα κάνει την προσπάθεια;






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου